My address to Congress

 

friend–

Last night, I addressed a joint session of Congress for the first time.

To confront the serious economic challenges our nation faces, I called for a new era of responsibility and cooperation. We need to look beyond short term political calculations and make vital investments in health care, energy, and education that will make America stronger and more prosperous well into the future.

Watch a few highlights from my address and share it with your friends now:

Watch the video

 


A little more than a month into my administration, we’ve already taken bold steps to address our urgent economic problems.
Through the Recovery Act, the Stability Plan, and the Housing Plan, we’re taking the immediate necessary measures to halt our economic downturn and provide much-needed assistance to working people and their families.
But to set our country on a new course of stability and prosperity, we must reject the old ways of doing business in Washington. We can no longer tolerate fiscal deficits and runaway spending while deferring the consequences to future generations.
That’s why I pledged last night to cut our deficit in half by the end of my term. Achieving that goal will require making sacrifices and hard decisions, as well as an honest budgeting process that is straight with taxpayers about where their dollars are going.
Watch some key moments from my address now:

http://my.barackobama.com/presidentialaddress

Central to this plan will be a renewed commitment to honesty and transparency in government. Restoring our country’s economic health will only happen when ordinary citizens are given the opportunity to hold their representatives fully accountable for the decisions they make.

I look forward to continuing to work with you as we bring about the change you made possible.

Thank you,

President Barack Obama
 

Amico–

Ieri sera, mi sono rivolto a una sessione congiunta del Congresso per la prima volta.
Per affrontare la grave crisi economica il nostro Paese deve affrontare le sfide, ho chiamato per una nuova era di responsabilità e di cooperazione. Abbiamo bisogno di guardare al di là di calcoli politici a breve termine e gli investimenti nella sanità, l’energia, l’istruzione e che renderà l’America più forte e più prospera bene in futuro.
Guarda alcuni momenti salienti del mio indirizzo e condividere con i tuoi amici oggi.
Un po ‘più di un mese nella mia amministrazione, che abbiamo già compiuto passi coraggiosi per affrontare i nostri problemi economici urgenti.
Attraverso l’atto di recupero, il piano di stabilità, e il piano di edilizia abitativa, stiamo prendendo le misure necessarie immediato per fermare la nostra recessione economica e di fornire le tanto bisogno di assistenza per i lavoratori e le loro famiglie.
Ma per impostare il nostro paese in un nuovo corso di stabilità e di prosperità, si deve respingere il vecchio modo di fare business a Washington. Non possiamo più tollerare i disavanzi di bilancio e di spesa, mentre rinvia Runaway le conseguenze per le generazioni future.
Ecco perché ho promesso la scorsa notte a ridurre il deficit di mezzo entro la fine del mio mandato. Il raggiungimento di tale obiettivo sarà necessario fare sacrifici e le decisioni difficili, così come un onesto processo di bilancio che è diritto dei contribuenti con i loro dollari su dove stanno andando.
Guarda alcuni momenti chiave da ora il mio indirizzo:

http://my.barackobama.com/presidentialaddress

Centrale di questo piano sarà un rinnovato impegno per l’onestà e la trasparenza nel governo. Ripristino del nostro paese salute economica avverrà soltanto quando i cittadini hanno la possibilità di tenere pienamente conto dei loro rappresentanti per le decisioni che fanno.
Attendo con ansia di poter continuare a lavorare con voi su come portare il cambiamento è possibile.
Grazie,

Barack Obama presidente

Lascia un commento

Effettua il login con uno di questi metodi per inviare il tuo commento:

Logo WordPress.com

Stai commentando usando il tuo account WordPress.com. Chiudi sessione / Modifica )

Foto Twitter

Stai commentando usando il tuo account Twitter. Chiudi sessione / Modifica )

Foto di Facebook

Stai commentando usando il tuo account Facebook. Chiudi sessione / Modifica )

Google+ photo

Stai commentando usando il tuo account Google+. Chiudi sessione / Modifica )

Connessione a %s...

%d blogger cliccano Mi Piace per questo: